March 28, 2016

Samolubność.

"Tyl­ko, żeby na przyszłość nie urosła w piórka, żeby nie stała się sa­molub­na, żeby nie zaczęła myśleć że jest lep­sza od innych.
Ta­ki człowiek, na­wet naj­piękniej­szy, w oczach dru­giego może wyglądać paskudnie." 




Sposób bycia? Zjawisko? Cecha? Przypadek?
 W sumie wszystko do tego pasuje.
Samolubny człowiek, to nie tylko taki, który niczym się z nikim nie dzieli. To osoba,
która widzi tylko siebie, tzw. egoista..
Myślę, że te dwie frazy są wręcz swoimi synonimami.
We wielu opisach słowa 'samolubność' można znaleźć właśnie słowo egoista.Więc myślę, że pojęcie już znacie :D

Są ludzie, którzy zapatrzeni w siebie, widzący jedynie czubek własnego nosa
bardzo często nie dostrzegają drugiego człowieka.
Taka forma jest najboleśniejsza z możliwych.
Jest tylko jego 'ja ', a cała reszta mogłaby nawet nie istnieć, a on by tego nie zauważył.
Może widzą, że coś jest nie tak, ale zwyczajnie ich  nie obchodzi, bo w końcu co mu to tego..
Typowe ' po trupach do celu '.
Czyli jak uprzykrzyć komuś życie, tak aby jego własne było idealne..
Robienie czegoś celowo, żeby ktoś inny tego nie miał, albo złudne
obiecywanie nawet w błahych sprawach jak da mnie jest po prostu
CHAMSKIE I NIE MIŁE..
Mogę?.. Nie.
Ale obiecałaś..  No i ?
Czasami aż wewnętrznie nie idzie wytrzymać słysząc takie rzeczy..
Nie fajną sprawą jest też takie coś jak ' ale mi należy się wszystko'
Miałaś coś raz? Karygodne, teraz pozwól, że ja zrobię to 64851551565 razy..
Coś takiego jest po prosu obrazem człowieka.. Jego kultury, o ile takie
zjawisko jest im w ogóle znane..
W większości tacy ludzie nie potrafią się cieszyć ze szczęścia drugiego człowieka.
Takie ' no, no fajnie, ale posłuchaj..' To, że ktoś coś
osiągnął jest przecież zupełni nie ważne, bo to w końcu nie był on..

'Ja już nie wiem co to szczęście, ja już go nie chce. Chce tyl­ko żeby dru­gi nie miał go więcej.'
Takie osoby, uważają się za najważniejsze, sądzą, że to przecież im się wszystko
należy.. Czasami prawda jest zbyt brutalna, a za słowo szczerości
mogą strzelić ' focha '. Niestety tacy ludzie są i no nie można
tego zmienić, jeżeli one same nie chcą zmian.. Uwierzcie, że warto dostrzegać
drugiego człowieka..
 PS. Post nie miał na celu nikogo obrazić. :)
/ BERRY

8 comments :

  1. Moim zdaniem każdy ma w sobie troszkę egoisty, bo kto wiecznie patrzy na innych, zapominając przy tym o sobie? Nikt :)

    Pozdrawiam,
    http://w-pogoni-za-idealem.blogspot.com/ <- Mój blog!

    ReplyDelete
    Replies
    1. w zupełności się z tym zgadzam :) ja jednak podałam tutaj już konkretne przykłady :D blog już odwiedziłam :)

      Delete
  2. Niestety takie czasy ale trzeba być troszkę egoistą ale nie w 100% .
    http://feather92.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. To prawda. Ja strasznie nie lubię egoizmu, chociaż jak dziewczyna powyżej,każdy człwoiek ma sobie trochę egoizmu. Są różne momenty, w których myślimy o sobie, a nie o innych. Z jednej strony dobrze, nie mozemy tlyko robić, by innym byłolepie, ale też powinno się myśleć o wszystkich. Aby wszyscy byli szczęsliwi, a nie tylko my, bo kiedyś może do nas powrócić karma. :)

    julia-skorupka.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. pewnie, rozumiem to. Jak najbardziej są takie przypadki, jednak ja skupiłam się na tych ' typowych ' ważne, aby robić tak, żeby wszyscy byli szęśliwi !

      Delete
  4. Nie nawidzę egoizmu. Chociaz chyba każdy z nas w
    różnych momentach myślą o sobie. Bardzo fajnie piszesz.
    Jetsem u cb pierwszy raz i bardzo fajnie sie czyta twój post.
    Moim zdaniem wiele osiągniesz w blogowaniu.
    spam2506.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Egoistów.. nie lubie :/

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete