March 31, 2016

Samobójstwo. /Straw




Dziś poruszę temat bardzo długi. Obiecałam kiedyś na snapchacie (allday_bloggers - ZAPRASZAMY!) że jak będę 'w stanie' odważyć się napisać o tym to zrobię to.


Jeśli czytasz tego posta to pewnie dlatego że mnie obserwujesz, a jeśli nie to zachęcam na poświęcenie 5 minut na przeczytanie go.

Od pewnego czasu 2-3 lat w internecie jest wiele obrazków na temat cięcia się. Ja uważam że każdy ma problemy, jeden większe, drugi mniejsze. Ale po co się ciąć przez chłopaka/dziewczynę z którą i tak byś nie spędził/a resztę swojego życia. Cięcie się dla tzw. szpanu. Spotkałam się już z tym w realnym życiu i powiem wam że jest to dla mnie dziwne, tym bardziej jeśli chwalisz się tym w internecie a potem masz problem do jakiejś osoby że wszystkim rozpowiada.

Wielu nastolatków popada w depresje, ale czym to jest spowodowane. Problemy w szkole, w domu.
Ale niech każdy z nas stara się z kimś o tym porozmawiać. Wiele osób się źle ocenia, mamy niską samoocenę i wiarę w siebie, nie robimy nic bo przypuszczamy że nam się to nie uda. Nawet nie spróbujemy. Coraz więcej nastolatków nie radzi sobie i próbuje odebrać największy dar - życie. W 2014 roku w Polsce doszło do 10207 prób samobójczych, z których aż 6165 zakończyło się śmiercią. Ogromna liczba, prawda?

Wiele nas woli iść na tzw. 'skróty' nie rozwiązywać problemów tylko odebrać sobie życie. Ale czemu? Przecież nawet jeśli uważasz że twoje życie jest beznadziejne i inni mają lepiej, pomyśl że ludzie na codzień zmagają się z ogromnymi problemami wojna, choroba, brak funduszy. Pamiętaj, że problemy są po to by je rozwiązywać, a odebranie sobie życia nie jest najlepszym rozwiązaniem.









18 comments :

  1. Ja uważam,że problemy trzeba rozwiązywać, a nie uciekać od nich.

    http://marysiaofficialblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Twoje słowa zostały utwierdzone krzyżykiem, który dumnie nosisz. Niestety masz rację, jednak zauważam mniejszą ilość takich fotek. Co może nie świadczy o regresie tej mody, ale jest pocieszający. Tak 2014 o ile pamiętam był zawalony chłamem z cięciem się. To stało się nową modą, przerażające. Sama kiedyś pisałam post, mam nadzieję, że jeśli go tu dorzucę nie obrazisz się. http://onlybyme7.blogspot.com/2015/04/victim-of-selection.html Stary, ale wciąż na temat. Takie moje trzy grosze. Mądry post. Pięknie wyglądasz.

    ReplyDelete
  3. Śliczne zdjęcia. Bardzo mądry post.

    http://itsonlyme125.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Nie wszyscy tną się dla tak zwanego szpanu. Cięcie się, nadużywanie leków i wiele innych sposobów jest formą wewnętrznego krzyku. Chcą zwrócić na siebie uwagę otoczenia, bo są w swoich problemach odosobnieni.
    Pędzimy w swoim życiu za marzeniami, pracą, wykształceniem, a zapominamy w tym wszystkim o zatrzymaniu się na chwilę. Przecież odwrócenie się za siebie i udzielenie pomocy osobie, która tego potrzebuje, tak naprawdę nic nie kosztuje :)
    Życzę miłego dnia i pozdrawiam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak rozumiem to doskonale, chciałam tylko podać przykłąd z mojego życia bo taka sytuacja miała miejsce :)

      Delete
  5. Bardzo poważny temat.. :c
    Jak widzimy coś powaznego, powinniśmy od razu zareaować. Inaczej może to skończyć się źle :c

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Bardzo mądry i motywujący post ! Aż chce się żyć :D Pozdrawiam !

    ReplyDelete
  7. Uważam że nie będąc w takiej sytuacji jak osoby o których jest post nie powinno się poruszać takich tematów, dobrze zaczęłaś ale w trakcie się pogubiłaś, pisząc ten post uraziłaś osoby które mają poważne problemy a nie te które są sadgirl dla szpanu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmm...nie miałam na celu nikogo urazić, odniosłam się tylko do jednej sytuacji z mojego codzinnego życia :)

      Delete
  8. Czytając Twój post przypomniałam sobie bardzo ważne słowa, które kiedyś usłyszałam: "łatwo jest się zabić, życie to trudniejsza opcja, a jednak wybieramy ją każdego dnia" i myślę, że te słowa dają do myślenia :/
    Pozdrawiam :* http://felicja-bookaholic.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. osobiscie mysle ze z takimi ludzi trzeba gadac ale tak normalnie i po ludzku a nie wymuszając
    oni potrzebują wsparcia i poczucia bezpieczenstwa najbardziej
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. najpierw trzeba się do tych osób zbliżyć :)

      Delete